PROMOCIJA BEOGRADA U TEMIŠVARU
Na poslovnom događaju koji je 18. maja u Temišvaru pod okriljem Turističke organizacije Srbije okupio veliki broj rumunskih i srpskih turističkih agencija, predstavnika turističke privrede, zvaničnika i medija, predstavljena je turistička ponuda Beograda i Srbije sa posebnim akcentom na aktuelnosti u ovoj turističkoj sezoni.
Događaj je otvorio generalni konzul Republike Srbije u Temišvaru, Vladan Tadić, koji je pozdravio goste i naglasio da su ovakvi susreti veoma važni jer su rezultati odmah vidljivi u vidu povećanog broja turista u našoj zemlji.
Zamenik načelnika okruga Timiš, Sorin Jonesku je istakao bliskost dva naroda, i da se nada da će planirani autoput Temišvar Beograd dodatno uticati na frekventnost putovanja, i podsetio da je će posle Novog Sada Temišvar biti evropski grad kulture 2023. Da su Rumuni rado viđeni gosti u Srbiji rekao je predsednik udruženja Saveza Srba u Bukureštu, Ognjen Krstić, i dodao da Udruženje promoviše sve što su vrednosti matične zemlje.
„U srcu kampanje za promociju Srbije je vezivanje za uspomene“, skrenula je pažnju Vesna Zlatić, pomoćnik direktora Turističke organizacije Srbije, i poručila da će rumunski gosti koji budu posetili našu zemlju sigurno poneti divne uspomene. „Turizam ima potencijal da postane pokretačka snaga regiona“, rekla je Željka Pudar iz TO Srbija i uz slogan „što srce ne doživi oči ne vide“ predstavila destinacije u našoj zemlji, kao i različite programe u Beogradu, od aktuelnih muzejskih postavki, brojnih događaja do 3d modela murala za slepe i slabovide.
Miodrag Popović, direktor Turističke organizacije Beograda je skrenuo pažnju da se Beograd predstavlja rumunskim gostima od 2016. godine kada je organizovana prva promocija naše prestonice na Trgu slobode u Temišvaru. „Temišvar je opšte mesto srpske kulture za koje su vezana značajna imena naše istorije, Dositej Obradović i Miloš Crnjanski koji je dao Lament nad Beogradom, najlepši opis našeg grada.
„Imajući u vidu da je samo 183 kilometara između Temišvara i Beograda, blizina destinacije je jedan od najsnažnijih aduta.“ Popović je istakao da je u proteklom periodu Beograd dobio novi izgled Savskog trga, spomenik osnivaču srpske države, podsetio da gosti mogu da posete više od 60 muzeja kao i pregršt događaja tokom tekuće turističke sezone.
Događaju su prisustvovali predstavnik županijskog saveta Timiš viši savetnik za turizam Bogdan Šoflau, ispred grada Timišvara savetnik za turizam Lućija Solomon i predstavnik Privredne komore županije Timiš Laura Barbu.
Nakon prezentacija prikazani su promotivni filmovi o Beogradu i Srbiji, zatim su održani poslovni sastanci predstavnika rumunske i srpske turističke privrede a pored predstavnika TOS-a, i TOB-a, turizam Srbije predstavile su i turističke organizacije Niša, Sokobanje, Vršca, Kikinde i Velikog Gradišta.