Konferencija Uzakrota Summit Balkans 2022 održana u Beogradu
Konferencija Uzakrota Travel Summit Balkans održana je u petak, 8. aprila u hotelu Metropol Palace u Beogradu. Događaju je prisustvovalo više stotina turističkih profesionalaca, a na panelima i pojedinačnim predavanjima učestvovalo je 40 govornika.
Ovo je treći put da je prestonica Srbije domaćin ove manifestacije, uz podršku Turističke organizacije Beograda.
Događaj je otvorila ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija, Tatjana Matić, koja je sa publikom podelila svoja očekivanja povodom predstojeće sezone „Našu zemlju prošle godine posetilo je preko dva i po miliona turista i oboren je rekord deviznog priliva u turizmu. U prva dva meseca 2022. godine ukupan broj dolazaka turista u Srbiju porastao je za 46,3% u odnosu na isti period 2021. godine. To nam uliva optimizam i očekujemo uspešnu sezonu i godinu rasta i prosperiteta“.
Pored ministarke Matić, na otvaranju konferencije govorili su i ambasador Turske u Srbiji, Hami Aksoy, ambasador Malezije u Srbiji, Khairul Tazril Tarmizi, direktor Turističke organizacije Beograda Miodrag Popović i predsednik udruženja YUTA, Aleksandar Seničić.
Uzakrota Summit Balkans – paneli
Učesnici panel diskusija delili su svoja iskustva na goruće teme iz turističke i hotelijerske struke koja je najviše pogođena pandemijom kojoj još uvek nije kraj.
O izazovima sa kojima se susreću turoperatori i avio kompanije na Balkanu i u Evropi govorili su njihovi predstavnici. Dvogodišnja kriza povezana sa ograničenjima u kretanju uslovljenim koronom, otvorila je nove destinacije. Putnici su birali destinacije koje su bliže njihovom domu, pa su se obnovile saradnje između poslovnih partnera u regionu. Uslovi koje je bilo potrebno ispuniti za ulazak u neku zemlju su bili osnovni parametar prilikom izbora putovanja.
Destinacije koje su imale manje rigorozne zahteve poput PCR testiranja ili vakcinacije su imale i veći broj poseta u odnosu na one koje su zahtevale karantin. Pravila u poslovanju više nisu bila niti su mogla biti toliko kruta. Jedan od učesnika panela je dao primer iz svog iskustva prilikom izbora avio kompanije: izabrao je onu koja je dozvoljavala promenu datuma putovanja ukoliko se zarazi virusom korona. Avio kompanije, kao i druge turističke kompanije i destinacije koje su bile fleksibilnije imale su i veći broj putnika.
Na jednom od panela govorilo se i o tome koliko se izmenila industrija putovanja, koliko se izmenio potencijalni turista, odnosno korisnik usluga turističkih agencija, hotela, avio kompanija. Svi su se složili da jeste: dolaze nove generacije, putnici koji su tehnološki pismeniji, a samim tim i samostalniji u organizaciji putovanja, pa ređe traže usluge posrednika. Putnici se sve češće odlučuju na putovanja koja im donose iskustvo, izbor mesta zavisi od toga šta tamo mogu doživeti, a ne samo šta mogu videti.
Podaci pokazuju da se, iako smo u prethodnom periodu izbegavali kontakt sa većim brojem ljudi, grupna putovanja se vraćaju na velika vrata. Predstavnik agencija Big Blue, Igor Panić podelio je sa publikom izazove sa kojima se kompanija susretala u organizaciji putovanja u prethodne dve godine. Ključno je bilo, prilagoditi se novim okolnostima. Na inicijativu kompanije udruženo sa drugim agencijama u prvoj godini pandemije, prvi čarter let iz Evrope do Antalije poleteo je upravo iz Beograda. U periodu pandemije, kao i u predstojećoj sezoni napravljene su saradnje sa hotelima u Turskoj koji su manje luksuzni u odnosu na hotele koji su ranije bili u ponudi agencije, a u koje je išlo 75 do 80% njihovih putnika. Time je ponuda postala pristupačnija i za putnike koji su ranije birali druge destinacije.
Uzakrota Summit Balkans – predavanja
O inovativnim trendovima u industriji krstarenje govorio je Mihailo Vukić, vlasnik turističke agencije Allegra krstarenja. Krstarenja kao vid putovanja su prethodnih godina bila u konstantnom usponu po pitanju tražnje i do sada su uspešno odolevala krizama. Ipak, ova pandemijska kriza je ostavila traga. Bez reči ostavlja podatak da je oko 30.000 ljudi koji su radili na brodovima u vreme korone u vrlo kratkom roku poslato svojim kućama od strane kruzing kompanija zbog nemogućnosti obavljanja posla. U prethodnom periodu je došlo do velike fluktuacije radnika, mada se poslednjih meseci sve polako vraća na staro.
Očekuje se da će u aprilu zaploviti 300 brodova u vlasništvu 71 kruzing brenda. Publika na predavanju je mogla da uživa i u predivnim kadrovima destinacija širom sveta koje je moguće posetiti na krstarenju. Da je krstarenje savršen odmor potvrdio je podatak da na primer kompanija MSC Cruises ima sopstveno ostvo na Karibima koje mogu posetiti samo putnici koji su na njihovom kruzeru.
O digital PR-u i marketing trendovima u turizmu govorio je Radomir Marković iz kompanije Tag media. Na predavanju je izdvojeno nekoliko marketing trendova koji će obeležiti ovu i naredne godine, kao i trendovi koji su vezani za turističku industriju. Storytelling, odnosno pričanje priča o destinaciji će biti u većem usponu i u prednosti u odnosu na klasično oglašavanje kojem se sve manje veruje. Pažnju potencijalnih turista će destinacije, agencije i hoteli lakše i brže privući video sadržajem, pa je preporuka da se što pre prihvate trendovi na mrežama ili nove mreže poput Tik Toka koji ima samo video sadržaj. Saradnja sa influenserima je jedan od trendova koji će ostati aktuelan i u budućnosti, ali će se sve više obraćati pažnja na rezultate njihovog angažovanja, kao i na analiziranje naloga na društvenim mrežama (dosega i interakcije koje za posledicu imaju akciju, odnosno prodaju).
Portal eventsinserbia.com i ove godine je bio medijski pokrovitelj konferencija Uzakrota Travel Summit Balkans.