DUPLO VIŠE STRANIH GOSTIJU U 2021. GODINI

02. feb 2022.

Od ukupno 607.837 turista koji su prošle godine posetili Beograd, 460.028 je inostranih turista što je duplo više u odnosu na broj gostiju iz inostranstva u godini koja je prethodila, kako pokazuju podaci sektora statistike Sekretarijata za upravu Grada Beograda.

Ukupan broj ostvarenih noćenja u 2021. godini je 1.628.288 što je porast od 75%, od čega su 1.237.994 noćenja ostvarili strani gosti u našoj prestonici, što je na godišnjem novou duplo više nego u 2020.

„U poređenju sa pre-pandemijskom 2019. godinom koja je bila rekordna po broju i noćenjima turista, u 2021. godini smo dostigli više od 60% ukupnog broja noćenja, što su sjajni rezultati u godini koja je opterećena restrikcijama u turističkom prometu na globalnom planu.“, izjavio je Miodrag Popović, direktor Turističke organizacije Beograda.

Najbrojniji gosti u 2021. bili su iz BiH, Rusije, Nemačke, Turske, Crne Gore, zatim Hrvatske, Severne Makedonije, Indije, Slovenije i SAD. Najviše noćenja ostvarili su gosti iz Indije (118.998), Rusije (107.276) i Turske (99.219), slede gosti iz BiH (74579), Kine (59935) i Crne Gore (59466).  

Domaći gosti su takođe u porastu, 45% u dolascima i 18% u ostvarenim noćenjima u beogradskim smeštajnim kapacitetima.

“Iz podataka za prošlu godinu se može zaključiti da je Beograd krenuo putem oporavka u turizmu iako ne treba zaboraviti činjenicu da su upravo veliki gradovi, turistički centri u Evropi najteže pogođeni pandemijom. Ako se tome doda i činjenica da su rezultati u prva dva meseca 2020. godine, kada su u pitanju strani gosti u Beogradu, bili fantastični sa rastom od preko 30 procenata a da je 2021. godina završena sa rastom tog segmenta za čitavih 75 posto u odnosu na 2020. godinu, naš uspeh je još značajniji.”, naglašava Miodrag Popović.

Miodrag Popović ističe da je prošla godina takođe obeležena velikim infrastrukturnim projektima i novim turističkim ambijentalnim celinama koje su upotpunile naš turistički proizvod.

„Turistička organizacija Beograda je u skladu sa mogućnostima zabeležila i značajne rezultate u promociji koristeći svaku priliku da se, posebno u stranim medijima, oglasi i poveća vidljivost Beograda. Konačno, ne i najmanje važno, otvaranje novog segmenta turskog tržišta direktnim letom iz Ankare, veliki rast broja dolazaka gostiju iz Rusije i druga nagrada za turistički film u okviru „on-lajn“ sajma turizma u Berlinu 2021. godine, daju dobru osnovu da ove godine Beograd u osvajanje tržišta krene bolje i jače nego u periodu pre Kovida.“, rekao je Miodrag Popović.