Конференција Uzakrota Summit Balkans 2022 одржана у Београду
Конференција Uzakrota Travel Summit Balkans одржана је у петак, 8. априла у хотелу Metropol Palace у Београду. Догађају је присуствовало више стотина туристичких професионалаца, а на панелима и појединачним предавањима учествовало је 40 говорника.
Ово је трец́и пут да је престоница Србије домац́ин ове манифестације, уз подршку Туристичке организације Београда.
Догађај је отворила министарка трговине, туризма и телекомуникација, Татјана Матић, која је са публиком поделила своја очекивања поводом предстојеће сезоне „Нашу земљу прошле године посетило је преко два и по милиона туриста и оборен је рекорд девизног прилива у туризму. У прва два месеца 2022. године укупан број долазака туриста у Србију порастао је за 46,3% у односу на исти период 2021. године. То нам улива оптимизам и очекујемо успешну сезону и годину раста и просперитета“.
Поред министарке Матић, на отварању конференције говорили су и амбасадор Турске у Србији, Hami Aksoy, амбасадор Малезије у Србији, Khairul Tazril Tarmizi, директор Туристичке организације Београда Миодраг Поповић и председник удружења YUTA, Александар Сеничић.
Uzakrota Summit Balkans – панели
Учесници панел дискусија делили су своја искуства на горуће теме из туристичке и хотелијерске струке која је највише погођена пандемијом којој још увек није крај.
О изазовима са којима се сусрећу туроператори и авио компаније на Балкану и у Европи говорили су њихови представници. Двогодишња криза повезана са ограничењима у кретању условљеним короном, отворила је нове дестинације. Путници су бирали дестинације које су ближе њиховом дому, па су се обновиле сарадње између пословних партнера у региону. Услови које је било потребно испунити за улазак у неку земљу су били основни параметар приликом избора путовања.
Дестинације које су имале мање ригорозне захтеве попут PCR тестирања или вакцинације су имале и већи број посета у односу на оне које су захтевале карантин. Правила у пословању више нису била нити су могла бити толико крута. Један од учесника панела је дао пример из свог искуства приликом избора авио компаније: изабрао је ону која је дозвољавала промену датума путовања уколико се зарази вирусом корона. Авио компаније, као и друге туристичке компаније и дестинације које су биле флексибилније имале су и већи број путника.
На једном од панела говорило се и о томе колико се изменила индустрија путовања, колико се изменио потенцијални туриста, односно корисник услуга туристичких агенција, хотела, авио компанија. Сви су се сложили да јесте: долазе нове генерације, путници који су технолошки писменији, а самим тим и самосталнији у организацији путовања, па ређе траже услуге посредника. Путници се све чешће одлучују на путовања која им доносе искуство, избор места зависи од тога шта тамо могу доживети, а не само шта могу видети.
Подаци показују да се, иако смо у претходном периоду избегавали контакт са већим бројем људи, групна путовања се враћају на велика врата. Представник агенција Big Blue, Игор Панић поделио је са публиком изазове са којима се компанија сусретала у организацији путовања у претходне две године. Кључно је било, прилагодити се новим околностима. На иницијативу компаније удружено са другим агенцијама у првој години пандемије, први чартер лет из Европе до Анталије полетео је управо из Београда. У периоду пандемије, као и у предстојећој сезони направљене су сарадње са хотелима у Турској који су мање луксузни у односу на хотеле који су раније били у понуди агенције, а у које је ишло 75 до 80% њихових путника. Тиме је понуда постала приступачнија и за путнике који су раније бирали друге дестинације.
Uzakrota Summit Balkans – предавања
О иновативним трендовима у индустрији крстарење говорио је Михаило Вукић, власник туристичке агенције Allegra крстарења. Крстарења као вид путовања су претходних година била у константном успону по питању тражње и до сада су успешно одолевала кризама. Ипак, ова пандемијска криза је оставила трага. Без речи оставља податак да је око 30.000 људи који су радили на бродовима у време короне у врло кратком року послато својим кућама од стране крузинг компанија због немогућности обављања посла. У претходном периоду је дошло до велике флуктуације радника, мада се последњих месеци све полако враћа на старо.
Очекује се да ће у априлу запловити 300 бродова у власништву 71 крузинг бренда. Публика на предавању је могла да ужива и у предивним кадровима дестинација широм света које је могуће посетити на крстарењу. Да је крстарење савршен одмор потврдио је податак да на пример компанија MSC Cruises има сопствено оство на Карибима које могу посетити само путници који су на њиховом крузеру.
О дигитал PR-у и маркетинг трендовима у туризму говорио је Радомир Марковић из компаније Таг медиа. На предавању је издвојено неколико маркетинг трендова који ће обележити ову и наредне године, као и трендови који су везани за туристичку индустрију. Сторyтеллинг, односно причање прича о дестинацији ће бити у већем успону и у предности у односу на класично оглашавање којем се све мање верује. Пажњу потенцијалних туриста ће дестинације, агенције и хотели лакше и брже привући видео садржајем, па је препорука да се што пре прихвате трендови на мрежама или нове мреже попут Тик Тока који има само видео садржај. Сарадња са инфлуенсерима је један од трендова који ће остати актуелан и у будућности, али ће се све више обраћати пажња на резултате њиховог ангажовања, као и на анализирање налога на друштвеним мрежама (досега и интеракције које за последицу имају акцију, односно продају).
Портал eventsinserbia.com и ове године је био медијски покровитељ конференција Uzakrota Travel Summit Balkans.